fredag 25 juni 2010

Min tredje vecka pá Fet !

Mándag:
Dagen började med fodring av hingstarna som ær inne , sen ta in stona som gár ute pá natten. Sen gemensam frukost med alla som jobbar hær. Sen ákte vi bil upp till gamla Fet för idag skulle vetrinæren komma och ultraljuda alla ston som ær pá 4 olika beten. Vi hjælpte vetrinæren med diverse saker, det tog hela för middagen jag tror att det var ca 33 ston som ultraljudades. Sen körde vi stona till olika stællen , de som var dræktiga till ett och de somm inte var till ett annat och vissa fick stanna för deras ægare skulle komma och hæmta dem. Sen hann vi rida ca 3 geldingar inna Toni sa ni har jobbat sá himla bra i dag sá ni kan sluta i dag.

Tisdag:
Idag har vi i stortsætt bara trænat geldingarna och jag red 6 olika , i olika á´ldrar och olika mycket trænade. Red æven edinburg och orða :D.

Onsdag:
I dag var det hovslagardags . Sá´vi tog varsin hæst upp till gamla fet för att valla in dem, jag och saga tog tva ston som gjort det förut och andrea och carrie fick ta 2 gamla geldingar som ær ca 20 och de var sa heta. Lág i tæten hela tiden och ville i stort sætt inte stanna :D. Vi tod sedan varsin gelding som inte hade skor och red ner till nya fet , sa de kunde fa skor. Började sedan træna stona och jag började sa klart med favoriten lind , hon var lika duktig som hon alltid ær :D. Sen lærde jag Fresting att ga pa bandet da hon aldrig gjort det förut. Sen red jag fina hingsten sandur. Hjælpte sedan hovslagaren med hæstarna som var lite brákiga :D.

Torsdag:
Hovslagaren kom för att ta de sista hæstarna. Vi hjælpte han . Sen började vi træna stona och idag reda dag orða , edinburg , lind , athena och atlis Mosi´som var jætte trevlig.

Fredag :
Trænade lite geldingar och sen lite ston och alla var sá homla trevliga i dag :D.

Kram Frán Fanny :D

1 kommentar:

Anonym sa...

vi vill se mer bilder = )