tisdag 29 juni 2010

Belgien fjärde veckan


Nu har vår fjärde vecka här börjat. I måndags så mockade vi ur alla boxarna. Malin och Becca åkte med till Pascals hoppstall och fick rida lite där. Renske, jag och Gerald åkte och handlade mat i Holland efter mockningen. Det tar ca 10 minuter att åka dit så det är inte så långt direkt. När vi kom tillbaka så red Renske och jag ut i skogen på Benny och den bruna ponnyn. Jag fick rida på ponnyn som är här för att den blir för het i körningen. Hennes ägare brukar komma 2 dagar i veckan och träna med Gerald. Ialla fall så är rid och körvägarna underbara. Finns hur många vägar och stigar som helst. Och de tar aldrig slut. När man är ute med Sven så kör man vilse varje gång. Vi hamnade i Holland en dag. På kvällen så red jag på Vendola en liten stund.


Idag så började vi med att morgonfodra. Becca och Malin åkte iväg till Pascal. Jag och Gerald körde ut i skogen med Benny och Olaf. När vi kom tillbaka så red jag Tristan. Gick faktiskt väldigt bra. Har nog få grepp på hur han fungerar nu. Efter det så tog jag en liten lunch. Efter det så longerade jag den lilla vita ponnyn. Tränade den på att lyssna på mina komandon, så det blev mest övergångar mellan skritt och trav, plus halter. På eftermiddagen kom det även en till ponny. När Renske och jag hade fodrat hästarna lagade vi kvällsmaten.


Fanny

Inga kommentarer: